海外マルファン情報

米国マルファン症候群患者団体The Marfan Foundationからの情報を中心に、マルファン症候群や関連疾患についての海外情報を翻訳して発信します。

運動に関するオンライン座談会 ~パネリスト② 29歳女性 ロイス・ディーツ症候群~


Personal Perspectives Panel: Physical Activity & Exercise

 

28:09-30:01

 

Thanks so much. Definitely have some questions for you. I'm gonna toss it over to Samantha now so if you tell us a little bit about your story and what, you know, physical activity. 

アランさん、ありがとうございました。きっと皆さんから質問があると思います。では、サマンサさんお願いします。

 

Samantha, you have to unmute. 

サマンサさん、ミュートになってますよ。

 

There you go.

ではお願いします。

 

I'm Samantha Stallings. I have Loeys-Dietz syndrome type three. I am 29 years old. When I was about eight years old I got sent to a cardiologist. Back then Loeys-Dietz really wasn't around but our research, I should say, and so the talk of having something was out there but it was never guaranteed or it was never put into writing. 

サマンサ・ストーリングです。Loeys-Dietz症候群3型の29歳です。8歳くらいの時に循環器内科を受診するように言われました。当時、LDSについては研究があまり進んでいませんでしたので、何らかの基礎疾患があるとは言われていたんですが、診断は付きませんでした。

 

So I kind of went on as a normal eight-year-old. I played soft, I played softball, I played volleyball, I played one year of basketball but my main course of sport was swimming. 

なので、8歳の女の子として普通に過ごしていました。ソフトボールとかバレーボールをしていましたね。バスケットボールも一年ほどやりました。でも、力を入れていたスポーツは水泳です。

 

When I was in seventh grade I was diagnosed with Chiari malformation so that put a hold on every single sport but swimming and so and then I was diagnosed with Loeys-Dietz when I was 24, about 24 years old and with not being diagnosed till then. 

中学1年生の時にキアリ奇形と診断されましたので、水泳以外のスポーツは止めざるをえませんでした。LDSの診断が付いたのは24歳の時でした。

 

Chiari kind of stopped everything so with when Chiari, I was diagnosed with Chiari, I also got sent for genetic testing for see what I could have as far as connective tissue and Loeys-Dietz still wasn't popping up and then it popped up a couple years later. 

キアリ奇形とわかってから、人生がストップしたように感じます。キアリ奇形の診断が付いた後で遺伝子検査を受けることになりました。結合組織疾患まで検査対象を広げましたが、LDSは候補に挙がらず、病名が判明したのはそれから数年後でした。

 

But swimming was always something that I always did and I, back when I was a sophomore in high school. I was swimming for my high school swim team and I was told by my neurosurgeon to no longer dive in the pool and so that's where a lot ended.

でも、水泳はずっと続けていました。当時は高校2年生で、部活も水泳だったんですけど、担当の神経外科医の先生にプールへの飛び込みは禁止と言われてしまって…先が見えなくなりました。

 

The Marfan Foundation did not participate in the translation of these materials and does not in any way endorse them. If you are interested in this topic, please refer to our website, Marfan.org, for materials approved by our Professional Advisory Board.

The Marfan Foundation は、当翻訳には関与しておらず、翻訳内容に関してはいかなる承認も行っておりません。このトピックに興味をお持ちの方は、Marfan.org にアクセスし、当協会の専門家から成る諮問委員会が承認した内容をご参照ください。